Wielkość tekstu:

Aktualności

SOLIDARNI Z UKRAINĄ

W związku z bezprecedensową agresją zbrojną Rosji na suwerenną i niepodległą Ukrainę, Rada Nadzorcza
i Zarząd Metra Warszawskiego Sp. z o.o. wyrażają swoją głęboką solidarność z bohaterskim narodem ukraińskim.

Więcej...

Zielona linia na Gocław

Roślinność na zadaszeniach wyjść z metra, powtarzalne elementy architektury obniżające koszty budowy oraz dbałość o jakość architektoniczną wokół wyjść – to główne cechy założeń linii M3 na Gocław. Trwają prace przedprojektowe.

Mamy już projekt koncepcyjny – raport wstępny pierwszego odcinka. A projektanci  niebawem przystąpią do kolejnych prac – ustalania stref wpływu obiektów metra na budynki i oceny stanu technicznego budynków w strefie budowy. Całość tych prac zakończy się w połowie 2023 roku tak, aby w II kwartale można już było ogłosić przetarg na jego realizację – mówi Rafał Trzaskowski, prezydent m.st. Warszawy. I dodaje - Linia będzie projektowana w duchu najnowszych rozwiązań proekologicznych przy możliwie maksymalnym obniżeniu kosztów. Oznacza to roślinność na zadaszeniach wyjść ze stacji i zastosowanie powtarzalnych elementów architektury. Nacisk zostanie położony na jakość w najbliższym otoczeniu stacji – będzie dużo stojaków rowerowych, a przeszklenia wiat będą jak najmniej ingerowały w zabytkowe otoczenie stacji.

Są już wyniki pierwszego etapu „Prac przedprojektowych Praga – III linia metra wraz ze stacją Techniczno-Postojową Kozia Górka w Warszawie”. Projektanci mieli za zadanie dopracowanie wybranego w ubiegłym roku wariantu przebiegu linii M3 na Gocław, a także przygotować zestaw dokumentacji umożliwiającej ogłoszenie przetargu na realizację tego odcinka – m.in. analizę hydrogeologiczną, ustalenie strefy wpływu obiektów metra na budynki, a także ocena ich stanu. Jest już raport wstępny tego opracowania.

Więcej...

Pociągi M2 na krótszej trasie

Kończą się prace przy budowie metra na Bemowie. Budowany odcinek trzeba zintegrować z czynną linią M2, co wymaga czasowego wyłączenia trzech wolskich stacji. Od 1 do 8 maja pociągi metra dojadą tylko do stacji Rondo Daszyńskiego. Uruchomiona zostanie zastępcza linia autobusowa.

Budowa metra na Bemowie wkracza w decydującą fazę. Istniejący odcinek trzeba połączyć z budowanym - skonsolidować systemy sterowania i zasilania (awaryjny, szynę prądową) oraz przyłącza światłowodowe i telefoniczne, by zapewnić łączność z dyspozytorniami i centralą na STP Kabaty.

Prace wymagają czasowego wyłączenia stacji Księcia Janusza, Młynów i Płocka. Od 1 do 8 maja pociągi będą jeździły na trasie: Trocka – Rondo Daszyńskiego. Zostanie uruchomiona linia zastępcza ZM2. Autobusy będą kursowały na trasie: RONDO DASZYŃSKIEGO – Prosta – M. Kasprzaka – Płocka – Górczewska – Os. GÓRCZEWSKA. W godzinach szczytu będą dodatkowe kursy ZM2 na trasie: RONDO DASZYŃSKIEGO – Prosta – M. Kasprzaka – Płocka – Górczewska – METRO KSIĘCIA JANUSZA. Inaczej pojadą też autobusy linii: 714, 719 i 729 – skończą swoje trasy na pętli Os. Górczewska.

Budowa na Bemowie

Na styku Woli i Bemowa powstaje najkrótszy odcinek linii M2. Składa się on z nieco ponad dwóch i pół kilometra tuneli oraz dwóch stacji: C05 "Ulrychów" - położonej w ciągu ul. Górczewskiej i C04 "Bemowo" zlokalizowanej w pobliżu skrzyżowania ulic Górczewskiej i Powstańców Śląskich. Za stacją C04 będą się znajdować tory odstawcze dla pociągów metra. Wykonawcą tej inwestycji jest konsorcjum firm Gülermak Ağir Sanayi İnşaat ve Taahhüt A.Ş. (lider) i Astaldi S.p.A. Wykonawca otrzyma za zrealizowanie inwestycji 959 249 940,00 zł. Prace zakończą się w lipcu.

Drugi etap budowy 5 stacji odcinka zachodniego i wschodnio-północnego jest częścią projektu "Budowa II linii metra wraz z zakupem taboru - etap III", który jest współfinansowany przez Unię Europejską z Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020. Dla projektu o wartości 3 564 536 216,00 zł uzyskano dofinansowanie unijne w wysokości 1 952 151 513,23 zł.

Więcej...

Porządki po budowie II linii metra

Wykonawca II linii metra na Targówku rozpoczyna odtwarzanie jezdni po budowie podziemnej kolei. Na piątek, 1 kwietnia, zaplanował start prac na ulicach Rolanda i św. Wincentego. Oznacza to zmiany w ruchu i kursowaniu autobusów Warszawskiego Transportu Publicznego.

Więcej...

Metro na Bemowie - trwają już jazdy testowe

Rozpoczęły się jazdy testowe na kolejnym budowanym odcinku linii M2. Pociąg testowy wyjechał z eksploatowanej stacji C06 Ks. Janusza i przez bramę znajdującą się za torami odstawczymi, przejechał w kierunku Bemowa. W specjalnym przejeździe uczestniczył prezydent Rafał Trzaskowski.

Więcej...

Metro zmieni Kondratowicza w „aleję tysiąca drzew”

Zbliża się wyczekiwana inauguracja kolejnego odcinka drugiej linii metra na Targówku. Koniec prac pod ziemią wiąże się z ich rozkwitem na powierzchni. Ulica L. Kondratowicza zmieni się przy tej okazji nie do poznania. 

Ulica L. Kondratowicza zmienia się na całym kluczowym odcinku, czyli od Rembielińskiej do św. Wincentego. Na każdym z obu krańców na mieszkańców czekać będą nowe stacje drugiej linii metra. Przebudowa na powierzchni realizowana jest w ramach wspólnego przedsięwzięcia Zarządu Transportu Miejskiego, Metra Warszawskiego i Zarządu Dróg Miejskich. 

Specjaliści od budowy podziemnej kolei rewitalizują tereny w rejonie stacji C21 Bródno (u zbiegu ul. L. Kondratowicza i Rembielińskiej) i C20 Kondratowicza (na wysokości budynku urzędu dzielnicy). Prace w tym rejonie wchodzą w ostatnią fazę. Okolice te powinny być gotowe wraz z oddaniem do użytku samych stacji, prace budowlane zakończą się w sierpniu tego roku.

Więcej...

Zobacz wszystkie aktualności