Największa ilość energii elektrycznej niskiego napięcia zużywana jest
na oświetlenie. W celu zapewnienia prawidłowej eksploatacji i
bezpiecznej ewakuacji pasażerów w przypadku awarii zasilania,
zastosowano dwa rodzaje oświetlenia : podstawowe i bezpieczeństwa.
Oświetlenie
jest ściśle powiązane z aranżacją wnętrz, stanowiąc wraz z nim
integralną całość. W celu zrealizowania przyjętej zasady rozświetlenia
peronu, a stonowania torowiska, przyjęto następujące natężenie
oświetlenia:
na stacjach:
w pomieszczeniach technicznych:
Natężenie oświetlenia bezpieczeństwa przyjęto równe 10% podstawowego.
Oświetlenie
podstawowe pomieszczeń na stacjach, w których przewidziany jest pobyt
ludzi, pomieszczeń z aparaturą kontrolno - pomiarową, przejść
podziemnych hal peronowych wykonane jest oprawami fluorescencyjnymi.
Obwody oświetlenia zasilane są z tablic oświetleniowych zlokalizowanych w
pomieszczeniach dostępnych tylko dla personelu obsługi.
Oświetlenie bezpieczeństwa zastosowano we wszystkich pomieszczeniach przewidywanych na pobyt ludzi. W hali peronowej, hali odpraw, przejściach oświetlenie bezpieczeństwa stanowi część oświetlenia podstawowego. W przypadku zaniku napięcia oświetlenia podstawowego jest ono przełączane na zasilanie z przetwornic tyrystorowych o mocy 30 kVA. W pozostałych pomieszczeniach oświetlenie bezpieczeństwa będzie załączane samoczynnie dopiero w przypadku awarii.