Odcinek 3+Karolin

1. Tytuł projektu

Budowa II linii metra wraz z infrastrukturą towarzyszącą – etap IV

2. Otrzymanie wsparcia finansowego z Unii Europejskiej

Stopka unijna Projektu 3+STP

3. Zadania, działania, które będą realizowane w ramach projektu

W ramach projektu realizowane będą następujące zadania:
• roboty budowlane – powstaną: 3 stacje: C3 Lazurowa, C2 Chrzanów i C1 Karolin wraz z torami odstawczymi, 2 wentylatornie szlakowe: V2 i V3, tunele szlakowe: D2, D3, D4, tunel łączący pierwszą stację ze stacją techniczno-postojową Mory (Karolin): D1 oraz Stacja Techniczno-Postojowa Mory (Karolin);
• zakup taboru – zrealizowano dostawę 7 sztuk sześciowagonowych pociągów metra;
• pozostałe zadania w tym m.in. działania informacyjno-promocyjne czy zakup gruntu.

4. Grupy docelowe

Wśród użytkowników systemu transportowego m.st. Warszawy, zarazem będących odbiorcami projektu można wyróżnić następujące grupy:
• podróżujący do pracy, w tym osoby niebędące mieszkańcami m.st. Warszawy. Ze względu na liczebność i koncentrację miejsc pracy w centrum, grupa ta generuje bardzo duże potoki ruchu, w określonych korytarzach transportowych. Grupę tę stanowią osoby, które mogą dokonać wyboru między samochodem a transportem publicznym. Jest oczywiste, że grupa ta powinna mieć zapewnione najbardziej korzystne warunki dojazdu transportem publicznym, gdyż w ten sposób można ograniczyć dojazdy do pracy samochodem osobowym. Wśród osób jadących do pracy znajduje się liczna grupa osób nieposiadających samochodu, którym również należy zapewnić dobre warunki podróży;
• podróżujący w celu nauki – w większości uczniowie i studenci. Wśród nich zdecydowanie mniej jest takich, którzy mogą wybrać samochód jako środek podróży, a zatem są oni bardziej zainteresowani transportem publicznym. W tej grupie motywacji także dominują kierunki podróży do centrum (np. z uwagi na lokalizację wyższych uczelni);
• podróżujący w celach innych niż praca i nauka, w tym turyści odwiedzający miasto, którym należy zapewnić jak najlepsze i najsprawniejsze warunki dotarcia do miejsca docelowego, co może przełożyć się na wzrost atrakcyjności i dostępności stolicy dla odwiedzających.

5. Cel projektu

Celem inwestycji jest rozwój systemu metra na terenie m.st. Warszawy w woj. mazowieckim i dokończenie budowy II linii metra w dzielnicy Bemowo wraz ze Stacją Techniczno-Postojową Mory (Karolin).

6. Efekty, rezultaty projektu

W ramach realizacji ostatniego etapu odcinka zachodniego od szlaku za stacją C4 „Bemowo” do STP Mory (Karolin) powstaną:
• 3 stacje: C3 Lazurowa, C2 Chrzanów i C1 Karolin wraz z torami odstawczymi;
• 2 wentylatornie szlakowe: V2 i V3;
• tunele szlakowe: D2, D3, D4;
• tunel łączący pierwszą stację ze stacją techniczno-postojową Mory (Karolin): D1;
• Stacja Techniczno-Postojowa Mory (Karolin).
Ponadto, zakupiono 7 szt. taboru.
Planuje się także realizację wskaźników: Roczna liczba użytkowników nowych lub zmodernizowanych linii tramwajowych i linii metra – około 12 180 254,00 użytkowników. Emisja CO2 w transporcie pasażerskim – około
 10 802,00 tony ekwiwalentu CO2/rok.

7. Wartość projektu

Planowany całkowity koszt realizacji Projektu wynosi 3 000 830 693,00 PLN (słownie: trzy miliardy osiemset trzydzieści tysięcy sześćset dziewięćdziesiąt trzy 00/100 PLN).

8. Wysokość wkładu Funduszy Europejskich.

1 125 000 000,00 PLN (słownie: jeden miliard sto dwadzieścia pięć milionów 00/100 PLN).

okładka folderu dotyczącego budowy metra

Folder Informacyjny
Budowa II linii metra – Realizacja III etapu odcinka zachodniego (3+STP)
Ściągnij plik PDF (9,8 MB)

 

Spot informacyjny – Realizacja III etapu odcinka zachodniego (3+STP)

 

STACJA C3 Lazurowa

Lokalizacja: rejonie skrzyżowania ul. Lazurowej i Górczewskiej oraz pętli autobusowej.
Będzie elementem węzła komunikacyjnego, w skład którego wejdą pętla autobusowa, pętla tramwajowa oraz parking w systemie P&R. Lokalizacja węzła pozwoli na przejmowanie ruchu do Warszawy z kierunku zachodniego.

Stacja Lazurowa

STACJA C2 Chrzanów

Lokalizacja: pod ul. Rayskiego w rejonie skrzyżowania ul. Rayskiego i Szeligowskiej.
Planowany parking dla rowerów.

Stacja Chrzanów

STACJA C1 Karolin

Lokalizacja: pod ul. Sochaczewską w rejonie skrzyżowania ul. Sochaczewskiej i Połczyńskiej.
Będzie elementem węzła komunikacyjnego z parkingiem P&R, pozwoli na przejmowanie ruchu do Warszawy z kierunku zachodniego.

Stacja Karolin

STP Karolin

Obszar Stacji techniczno-postojowej Karolin ograniczony jest infrastrukturą kolejową PKP od strony południowej, Instytutem Energetyki od strony północnej, al. 4 Czerwca 1989 r. (ul. Nowolazurową) od strony wschodniej, ul. Gierdziejewskiego od strony zachodniej (gmina Ożarów Mazowiecki).

STP Katolin

UWAGA

Zgodnie z warunkami postępowania przetargowego, lokalizacje wskazują przybliżony rejon, w którym zostaną zaprojektowane a następnie zrealizowane stacja metra wraz infrastrukturą towarzyszącą, w tym wyjściami ze stacji. Szczegółowa lokalizacja obiektów metra wynikać będzie z przyjętych założeń projektowych uwzględniających lokalne uwarunkowania, w tym istniejącą zabudowę i uzbrojenie terenu.

Budowa węzłów przesiadkowych wraz z parkingami P&R będzie realizowana w ramach odrębnego zadania inwestycyjnego.