dniu 11 marca br., w Urzędzie Dzielnicy Targówek m. st. Warszawy podpisana została umowa na budowę trzech stacji i tuneli II linii metra w kierunku wschodnim-północnym. Jest to pierwszy etap rozbudowy oddanego do użytku pasażerów 8 marca 2015 roku centralnego odcinka II linii metra. Kolejnym krokiem w realizacji tzw. projektu 3+3 będzie podpisanie umowy na budowę trzech stacji i tuneli II linii metra w kierunku zachodnim.
Pierwszy etap realizacji odcinka wschodniego-północnego II linii metra w Warszawie zlokalizowany jest na terenie dwóch dzielnic miasta – Pragi Północ i Targówka. W kierunku wschodnim-północnym (z Dworca Wileńskiego) powstanie ok. 3,12 km trasy. Planowane stacje to: Szwedzka (C16) pod ulicą Strzelecką opodal skrzyżowania z ulicą Szwedzką; Targówek (C17) w okolicy skrzyżowania ulic Pratulińskiej i Ossowskiego oraz Trocka (C18) w rejonie skrzyżowania ulicy Pratulińskiej z Trocką. Wykonawcą odcinka wschodniego-północnego będzie wybrana w przetargu firma Astaldi S.p.A. z Włoch, która w konsorcjum z dwoma innymi firmami wybudowała centralny odcinek II linii metra. Projektantem natomiast jest ILF Consulting Engineers Polska. Kwota kontraktu wynosi 1.066.741.483,79 zł brutto.
W ramach pierwszego etapu realizacji odcinka zachodniego, od stacji Rondo Daszyńskiego wybudowane zostanie ok. 3,4 km podziemnej kolei. Planowane stacje to: Księcia Janusza (C6) pod ulicą Górczewską, w rejonie skrzyżowania z ulicą Księcia Janusza; Młynów (C7) pod ul. Górczewską zlokalizowana pomiędzy wiaduktem linii kolejowej PKP a ulicą Syreny oraz Płocka (C8) pod ulicą Płocką w rejonie skrzyżowania z ulicą Wolską. Wykonawcą będzie wybrana w przetargu turecka firma Gülermak Ağir Sanayi İnşaat ve Taahhüt A.Ş., kwota kontraktu wynosi 1.147.999.590,00 zł brutto.
Więcej informacji o inwestycji 3+3 w zakładce II linia metra.