Budowa tunelu B20 oraz stacji A20 Słodowiec
STACJA A20 – Słodowiec
Budowana w konstrukcyjnych ścianach szczelinowych grubości 60 cm. Konstrukcja wannowa dwu i trzykondygnacyjna wykonywana będzie metodą stropową. Podpory pośrednie konstruowane z baret (segmentów ściany szczelinowej), długość stacji – 155 m, tor manewrowy długości – 207 m.

Więcej wizualizacji stacji:
Stacja Słodowiec (217KB) Kliknij tutaj
Stacja Słodowiec (125KB) Kliknij tutaj
Stacja Słodowiec lokalizacja wejść/wyjść (133KB) Kliknij tutaj
TUNEL B20
Szlak B20 o łącznej długości 874,36 m, budowany będzie przy zastosowaniu trzech metod:
– Tunel dwutorowy, jednonawowy, żelbetowy w konstrukcyjnych ścianach szczelinowych rozpartych podczas wykonywania wykopu rozporami stalowymi, długość – 217,30 m.
– Dwa tunele jednotorowe drążone tarczą ręczną w obudowie z tubingów żeliwnych, długość – 316,40 m. Ten odcinek jest wykonywany metodą tunelową ze względu na potrzebę zlokalizowania szlaku pod fundamentami funkcjonującej trasy szybkiego ruchu.
– Dwa tunele jednotorowe jedno i dwu nawowe monolityczne wykonywane w wykopie zabezpieczonym ścianką berlińskiej długość – 340 m.
Na odcinku B20, tunel metra będzie kierował się bliżej powierzchni ziemi ze względu na potrzebę zniwelowania poziomów zagłębienia miedzy stacjami A19 Marymont (13,2 m) i A20 Słodowiec (7,3 m).
WIADOMOŚCI
23 kwietnia 2008
Dzisiaj o godzinie 10.25 na stację Słodowiec wjechał pierwszy pociąg z pasażerami.
___
10 sierpnia 2006
Dzisiaj o godzinie 22.00 nastąpiło wprowadzenie czasowej organizacji ruchu na ul. Kasprowicza na odcinku od ul. Żeromskiego do ul. Podczaszyńskiego.
Ta zmiana jest spowodowana rozpoczęciem budowy torów odstawczych położonych za stacją A20 Słodowiec wzdłuż ul. Kasprowicza do ul. Podczaszyńskiego oraz wydłużeniem placu budowy samej stacji A20 która położona będzie pomiędzy, tak zwanym „serkiem bielańskim” a ulicą Makuszyńskiego.
Przewidywany termin obowiązywania czasowej organizacji ruchu to około 12 miesięcy od dnia jej wprowadzenia.
___
5 kwietnia 2006
Dzisiaj w siedzibie Metra Warszawskiego została podpisana umowa z konsorcjum firm: PRG Metro i PeBeKa Lubin – generalnym wykonawcą pierwszego odcinka inwestycji budowy metra na Bielanach, obejmującego tunele szlakowe B20 łączące stację Marymont ze stacją Słodowiec (długość 874,36 m) oraz samą stację A20 Słodowiec.
Budowa potrwa 510 dni, licząc od dnia podpisania umowy do zakończenia prac budowlanych. Kontrakt sfinalizowany zostanie 30 dni później po zakończeniu wszystkich odbiorów technicznych. Koszt budowy tego odcinka wynosi 241 901 534,12 zł brutto.
___
21 marca 2006
Sąd okręgowy odrzucił dzisiaj skargę Hydrobudowy – 6 na wyrok arbitrów UZP w sprawie wyboru wykonawcy na pierwszy etap bielańskiego odcinka metra.
