Historia dzisiejszej spółki Metro Warszawskie sięga roku 1971. Wówczas to rozpoczęto budowę Trasy Łazienkowskiej - dumy Warszawy ówczesnych lat. Trasa połączyła centrum Warszawy z prawobrzeżną częścią miasta, a jej integralną część stanowi most oraz charakterystyczne zjazdy – ślimaki po obydwu brzegach Wisły, które zapewniają bezkolizyjny wjazd w szerokopasmowe ulice biegnące wzdłuż rzeki. Do realizacji tej inwestycji powołano Dyrekcję Budowy Trasy Mostowej – Łazienkowskiej. Metro Warszawskie Sp. z o.o., jest jednym z następców prawnych tego przedsiębiorstwa, zaś inżynierowie budujący niegdyś Trasę Łazienkowską pracują do dziś w Metrze.
Gdy ukończono budowę Trasy Łazienkowskiej zmiany organizacyjne
czekały również Dyrekcję Budowy Trasy. Mając w perspektywie kolejne
kluczowe inwestycje w stolicy utworzono na bazie majątku
przedsiębiorstwa Dyrekcję Budowy Tras Komunikacyjnych (DBTK). Do jej
dorobku należy inna ważna inwestycja drogowa Warszawy - Trasa Toruńska,
ulokowana w północnej części miasta, łącząca przemysłową część
prawobrzeżnej Warszawy z północnymi dzielnicami na lewym brzegu rzeki.
Data
graniczna w rozwoju przedsiębiorstwa przypada na początek lat 80-tych,
gdy rozpoczyna się budowa metra w Warszawie. 15 kwietnia 1983 r. zostaje
wbity w ziemię pierwszy pal stalowy na trasie wykopu podziemnej kolei.
Inwestycję nadzoruje Generalna Dyrekcja Budowy Metra, która została
utworzona w większości z pracowników DBTK.
Współczesna spółka Metro Warszawskie to uniwersalne i elastyczne przedsiębiorstwo dysponujące kilkudziesięcioletnim doświadczeniem z najważniejszych placów budów Warszawy, w pełni gotowe do podejmowania nowych wyzwań. Członkowie zarządu spółki mają doświadczenie zawodowe zarówno w zarządzaniu przedsiębiorstwami branży budowlanej, transportowej, jak również w zarządzaniu rozbudowanymi strukturami organizacyjnymi, w tym np. finansami korporacji międzynarodowych.