Za trzy lata pociągi obsługujące II linię metra dojadą do nowo powstałych stacji Ulrychów i Powstańców Śląskich. Dziś, 15 listopada, podpisano ostatnią umowę na rozbudowę II linii metra w Warszawie. Tym samym linia M2 podziemnej kolei połączyła Targówek z Bemowem.

Dziś, 15 listopada, podpisana została ostatnia umowa na wybudowanie tuneli i stacji na drugiej linii podziemnej kolei, na styku Woli i Bemowa. Kontrakt wart 959 249 940,00 zł, w ciągu 36 miesięcy, zrealizuje konsorcjum firm Gülermak Ağir Sanayi İnşaat ve Taahhüt A.Ş. (lider) oraz Astaldi S.p.A.

Umowa dotyczy budowy najkrótszego fragmentu II linii metra składającego się z dwóch i pół kilometra tuneli, wentylatorni szlakowej oraz dwóch stacji – Ulrychów (C05), a także Powstańców Śląskich (C04). Pierwsza z nich powstanie pod ul. Górczewską w rejonie Białowiejskiej; druga pod ul. Górczewską – po wschodniej stronie skrzyżowania z ul. Powstańców Śląskich. Za tą stacją przewidziano komorę torów odstawczych. Po wprowadzonych korektach wyjścia ze stacji będą prowadzić do wszystkich narożników skrzyżowania, a także na przystanki tramwajowe. W sumie wybudowanych zostanie prawie 300 tysięcy metrów sześciennych podziemnej kubatury.

Dla stacji C05 Ulrychów oraz C04 Powstańców Śląskich, a także łączących je tuneli szlakowych D5 i D6 wydany został już komplet pozwoleń na budowę. Dzięki temu realizacja tej inwestycji może rozpocząć się niezwłocznie po podpisaniu umowy.

Cała M2
Cała druga linia metra będzie gotowa przed 2023 rokiem. Obecnie warszawiacy mogą korzystać z centralnego odcinka linii M2, który został uruchomiony 8 marca 2015 roku. Składa się z siedmiu stacji i blisko 6 km tuneli. Obecnie intensywne prace trwają na budowie trzech stacji na Pradze-Północ i Targówku, a także trzech na Woli. Odpowiednio dla wschodniego odcinka, realizowanego przez firmę Astaldi, to ok. 3,12 km trasy, a dla zachodniego, drążonego przez Gülermak, ok. 3,4 km. Obydwie budowy zakończą się w 2019 r. Pod koniec września podpisana została także umowa na rozbudowę drugiej linii metra na Bródno – od planowanej stacji Zacisze, przez stację Kondratowicza do stacji Bródno. To ok. 4 km trasy na końcu której powstanie hala – z 11 torami – która będzie służyła do zawracania i postoju pociągów. Rozbudowę przeprowadzi konsorcjum Gülermak i Astaldi. Firmy te wykonają projekt, a następnie wybudują ostatni odcinek drugiej linii metra na Bemowie. Ten będzie się składał z ok. 4 km trasy, trzech stacji   (Lazurowa, Chrzanów i Karolin, a także nowej Stacji Techniczno-Postojowej. Zgodnie z zawartym w piątek, 9 listopada, kontraktem na realizację tej inwestycji budowniczowie mają 48 miesięcy.

Dziennie z centralnego odcinka II linii metra korzysta około 150 tysięcy pasażerów.