W sprawie harmonogramów:

  1. Budapeszt 4 linia (10 stacji, 7,3km) rozpoczęcie budowy 2007, planowane zakończenie 2011,  przesunięte na 2014
  2. Nowy Jork linia Avenue (16 stacji) – 2007, zakładany koniec budowy 2012, szacowane zakończenie 2016 (pojawiają się głosy o 2018)
  3. Pekin 4 linia (24 stacje, 28,2 km) – 2004 – 28.09.2009, przesunięcie terminu 2 lata
  4. Caracas 5 linia – 2007, planowane zakończenie 2011, przesunięcie do 2014
  5. Lizbona (przedłużenie linii czerwonej od Alameda do San Sebastian; 2 stacje) – 2004, planowane zakończenie 2007, otwarcie 2009
  6. Kolonia (6,6 km, podzielone na 3 etapy) – początek 2004, planowane otwarcie 2011, przełożone na 2018; możliwe są scenariusze częściowych otwarć
  7. Kopenhaga I etap budowy (2 linie, 22 stacje – linie częściowo się dublują, pod ziemią jest 9 stacji) – 1992 pierwsze prace projektowe, 1996 początek budowy, planowane zakończenie 1999, otwarte w 2002
  8. Ateny (21 stacji) – 1991, planowane otwarcie 1997, otwarte w 2002
  9. Amsterdam  linia o długości 9,2 km – planowane otwarcie 2011, przełożone na 2017.

W Warszawie wydłużenie czasu realizacji budowy odcinka centralnego o długości 6 km wyniosło 11 miesięcy i 2 dni – planowane zakończenie robót budowlanych VI kwartał 2013, faktyczne zakończenie prac budowlanych 30 września 2014.

W sprawie kosztów budowy:

  1. Budowa lekkiego metra w Portugalii (57 km) – wzrost kosztów o 24%
  2. Budowa lekkiego metra w Portugalii (13,5 km) – wzrost kosztów o 23%
  3. Rozbudowa metra w Hiszpanii (2,2 km) – wzrost kosztów o 11%
  4. Budowa metra w Włoszech (5,3 km – w toku) – wzrost kosztów o 11%
  5. System eksploatacyjny w Portugalii – wzrost kosztów o 10%
  6. Rozbudowa metra w Hiszpanii (0,6 km) – wzrost kosztów o 6%
  7. Rozbudowa lekkiego metra w Hiszpanii (1,5 km) – wzrost kosztów o 6%
  8. Rozbudowa lekkiego metra w Hiszpanii (0,2 km) – wzrost kosztów o 6%
  9. Budowa metra w Amsterdamie  (9,2 km) – szacowane koszty budowy 1,4 mld euro, dotychczas wydano 3,2 mld euro  – wzrost kosztów o 129%
  10. Budowa metra w Nowym Jorku linia Avenue (16 stacji) – planowane koszty 3,8 mld USD, przekroczenie budżetu – koszt od 4,4 mld USD do 5,7 mld USD – wzrost kosztów o 50%
  11. Budapeszt 4 linia (10 stacji, 7,3km) – szacowane koszty budowy 0,75 mld euro, wzrost poniesionych wydatków do 1,5 mld euro, wzrost kosztów o 100%.

Wzrost kosztów budowy odcinka centralnego II linii metra w Warszawie wyniósł 8,55%.