W dniu 22 czerwca 2018 r. wybrany został Wykonawca w przetargu na zaprojektowanie i budowę ostatniego odcinka II linii metra na Bemowie, od stacji Lazurowa do stacji Techniczno-Postojowej Mory.

Najkorzystniejszą ofertę złożyło konsorcjum firm: ASTALDI S.p.A., ul. Giulio Vincenzo Bona 65, 00156 Rzym (Włochy),

Gülermak Ağir Sanayi Іnşaat ve Taahhüt A.Ş. Konya Devletyolu, 23. Km, no. 111 Gölbaşi – Ankara, Turcja,

Gülermak Sp. z o.o., ul. Grzybowska 80/82, 00-844 Warszawa.

Konsorcjum zaoferowało wykonanie przedmiotu zamówienia za kwotę brutto: 1.622.951.790 zł.

Informacja o wyborze znajduje się na stronie: https://zamowienia.metro.waw.pl/servlet/HomeServlet?MP_module=main&MP_action=noticeDetails&noticeIdentity=1943&expired=1&demandPublicTypes=true

Kryteriami wyboru były:

·       cena – 60 proc.

·       skrócenie czasu wykonania – 8 proc.

·       przedłużenie okresu rękojmi – 32 proc.

Wyłoniony w przetargu wykonawca będzie miał max. 50 miesięcy na zaprojektowanie i wybudowanie trzech stacji metra, niemal czterech kilometrów podwójnego tunelu i Stacji Techniczno-Postojowej.

Ostatnie stacje II linii metra, zaplanowane zostały:

·       stacja C03 Lazurowa – po południowej stronie ul. Górczewskiej, w rejonie ul. Lazurowej,

·       stacja C02 Chrzanów – w rejonie skrzyżowania ul. Szeligowskiej z planowanym przedłużeniem ul. Człuchowskiej,

·       stacja C01 Połczyńska – w rejonie ul. Sochaczewskiej i Połczyńskiej.

Za ul. Połczyńską, w sąsiedztwie Instytutu Energetyki, zagospodarowany będzie z kolei teren o powierzchni 26 hektarów. Powstanie tam Stacja Techniczno-Postojowa Mory z halami postojowymi i serwisowymi, magazynami i zapleczem technicznym II linii metra.