Prace konstrukcyjne przy bemowskich stacjach linii metra M2 wkraczają w kolej-ny etap. W środę, 29 marca, robotnicy budujący przyszłą stację Chrzanów prze-niosą się bliżej ulicy Szeligowskiej. Z kolei dwa dni później rozpoczną się pierwsze prace, które będą się wiązać ze zwężeniem ulicy Górczewskiej – przy budowanej stacji metra Lazurowa.

Na początku roku budowa stacji Chrzanów wymusiła zamknięcie ulicy Rayskiego na wysokości budynku numer 7. Po przygotowaniu zaplecza budowy robotnicy wykonali również wszystkie przyłącza. Wybudowany został również tymczasowy dojazd do parkingu podziemnego. Teraz czas na reorganizację placu budowy.

Ulica Rayskiego zamknięta na dłuższym odcinku

W środę, 29 marca, ok. godz. 9:00, zgodnie z zapowiedziami, ulica Rayskiego zostanie zamknięta na odcinku od ul. Szeligowskiej do budynku nr 7. Mieszkańcy budynku nr 11 wjadą do garażu przez tymczasowy dojazd. Z kolei wyjazd z garażu budynku nr 7 będzie dozwolony wyłącznie w prawo – w stronę Batalionów Chłopskich. Objazd tego odcinka prowadzi tak jak poprzednio – z ul. Szeligowskiej na Batalionów Chłopskich i odwrotnie – przez ul. Lazurową.

Utrzymana została także zmieniona trasa autobusów linii 249. Z ulicy Człuchowskiej przez Lazurową dojeżdżają one do ul. Batalionów Chłopskich i Coopera. Taka organizacja ruchu będzie funkcjonowała przez cały czas budowy stacji metra Chrzanów.

Prace na Górczewskiej obok przyszłej stacji

Niemal bezpośrednio pod obecną pętlą autobusową Os. Górczewska powstaje podziemny przystanek metra o nazwie Lazurowa. Dotychczas budowniczowie pracowali wyłącznie na chodnikach. Teraz zajmą pasy ruchu, aby móc wykonać tymczasowy wyjazd z nowo budowanej pętli autobusowej na ul. Górczewskiej, poszerzyć zjazd na istniejącą pętlę autobusową i wykonać tymczasowy chodnik. Roboty na jezdni rozpoczną się w piątek, 31 marca, ok. godz. 9:00 i potrwają dwa tygodnie.

Utrudnienia w kierunku ul. Powstańców Śląskich

Na jezdni ul. Górczewskiej w stronę Powstańców Śląskich utrudnienia wystąpią w dwóch miejscach:

  • Pomiędzy zjazdem na stację paliw a wyjazdem z pętli autobusowej. Zostanie tam wygrodzony trawnik wzdłuż prawego pasa. Kierowcy powinni uważać na ustawione wygrodzenia. Dostępne będą nadal dwa pasy ruchu – po 3,5 metry szerokości każdy. Na terenie zielonym powstanie pas dla autobusów, skręcających na pętlę.
  • Pomiędzy wjazdem na pętlę autobusową a wyjazdem z pętli tramwajowej (przejazdem przez tory tramwajowe). Tu wyłączony z ruchu zostanie lewy pas. Na tym odcinku dostępny będzie jeden pas ruchu i buspas.

A jak w kierunku Lazurowej?

Na drugiej jezdni ul. Górczewskiej – prowadzącej w stronę ul. Lazurowej – prace będą toczyły się na tej samej wysokości. Na początku pasa wydzielonego do zjazdu autobusów na pętlę, wygrodzony zostanie fragment o długości ok. 50 metrów. Pojazdy WTP będą musiały w tym miejscu zjechać na sąsiedni pas, aby następnie powrócić na swój lewoskręt. Prace na torowisku tramwajowym będą prowadzone nocami, tak aby nie miały wpływu na kursowanie tramwajów.