Elementy tarcz TBM Anna i Maria są już w drodze na budowę metra na Bródnie. To stamtąd na przełomie marca i kwietnia ruszy pierwsza tarcza drążąca tunele w kierunku stacji Trocka. Dzisiejszej nocy, z 14 na 15 stycznia, rozpoczęły się transporty fragmentów ponad 615-tonowej maszyny.
Po wydrążeniu tuneli centralnego odcinka linii M2 oraz fragmentów na Targówku i Woli cztery warszawskie tarcze TBM o masie ponad 615 ton, długości niemal 100 metrów i wysokości 6,4 metra każda, podzielone zostały na mniejsze elementy. Składowane były w fabryce tubingów przy ul. Marywilskiej.
Od dzisiejszej nocy rozpoczęły się transporty pierwszej z tarcz na stację C21 Bródno, gdzie budowany jest szyb startowy. Montaż tarcz będzie prowadzony na placu budowy, a następnie tarcze zostaną opuszczone do szybu startowego. Po zakończeniu montażu i rozruchu na przełomie marca i kwietnia ruszy pierwsza tarcza drążąca tunele w kierunku stacji Trocka, zaś po około miesiącu w ślad za nią ruszy drugi TBM.
Nocami kolejne elementy tarczy TBM będą przewożone transportem specjalnym na plac budowy stacji C21 Bródno. Na odcinku bródnowskim tunele będą drążyły TBM Anna i TBM Maria.
Długość tuneli północno-wschodniego odcinka drugiej linii metra to 5787 metrów. Daje to 3858 prefabrykowanych pierścieni po 1,5 metra każdy. Maszyny skrawające od momentu uruchomienia będą pracowały 24 godziny na dobę. Jedynym warunkiem dla zatrzymania pracy jest problem z napotkanym podłożem lub z samą maszyną czy też wymiana ostrzy tnących. Tarcza TBM jest w pełni zmechanizowana, jednak jej pracę nadzoruje 12-osobowa załoga, która pracuje na cztery zmiany. Do napędu TBM służy 16 par siłowników hydraulicznych.