W dniu 15 marca 2018r. roku do Metra Warszawskiego Sp. z o.o. wpłynęły 2oferty, w przetargu na zaprojektowanie i budowę ostatniego odcinka II linii metra na Bemowie, od planowanej stacji Powstańców Śląskich do stacji Techniczno-Postojowej Mory.
Oferty złożyli następujący Wykonawcy:
1. ASTALDI S.p.A. z siedzibą w Rzymie, ul. Giulio Vincenzo Bona 65, 00156 Rzym (Włochy),
Gülermak Ağir Sanayi Іnşaat ve Taahhüt A.Ş. z siedzibą w Ankarze (Turcja), Konya Devletyolu, 23. Km, no. 111 Gölbaşi – Ankara, Turcja,
Gülermak Sp. z o.o., z siedzibą w Warszawie, ul. Grzybowska 80/82,00-844 Warszawa.
2. SINOHYDRO CORPORATION LIMITED
No. 22 Chegongzhuang West Road, Haidian District, Beijing, People’s Republic of China
Szczegółowe informacje o złożonych ofertach znajdują się na stronie: https://zamowienia.metro.waw.pl/servlet/HomeServlet?MP_module=main&MP_action=noticeDetails¬iceIdentity=1943&expired=1&demandPublicTypes=true
Kryteria wyboru to:
- cena – 60 proc.
- skrócenie czasu wykonania – 8 proc.
- przedłużenie okresu rękojmi – 32 proc.
Wyłoniony w przetargu wykonawca będzie miał max. 50 miesięcy na zaprojektowanie i wybudowanie trzech stacji metra, niemal czterech kilometrów podwójnego tunelu i Stacji Techniczno-Postojowej.
Ostatnie stacje II linii metra, zaplanowane zostały:
- stacja C03 Lazurowa – po południowej stronie ul. Górczewskiej, w rejonie ul. Lazurowej,
- stacja C02 Chrzanów – w rejonie skrzyżowania ul. Szeligowskiej z planowanym przedłużeniem ul. Człuchowskiej,
- stacja C01 Połczyńska – w rejonie ul. Sochaczewskiej i Połczyńskiej.
Za ul. Połczyńską, w sąsiedztwie Instytutu Energetyki, zagospodarowany będzie z kolei teren o powierzchni 26 hektarów. Powstanie tam Stacja Techniczno-Postojowa Mory z halami postojowymi i serwisowymi, magazynami i zapleczem technicznym II linii metra.