Na budowie II linii metra na Bemowie wmurowano kamień węgielny. Akt erekcyjny podpisany przez Rafała Trzaskowskiego, Prezydenta m.st. Warszawy, umieszczono w metalowej tubie w stropie stacji Powstańców Śląskich (C04).

– Na początku kwietnia otworzyliśmy nowe stacje II linii metra. Stacje Płocka, Młynów i Księcia Janusza wydłużyły sieć warszawskiego metra o kolejne kilometry. Dzisiaj bierzemy udział w kolejnym ważnym dla mieszkańców wydarzeniu – symbolicznym wmurowaniu kamienia węgielnego na stacji Powstańców Śląskich. Prace przy budowie metra na Bemowie idą pełną parą. Zgodnie z naszymi obietnicami już niedługo mieszkańcy zyskają kolejną komfortową i bezpieczną możliwość podróżowania po Warszawie – mówi Rafał Trzaskowski, prezydent m.st. Warszawy.

Umowa na budowę II linii metra na Bemowie podpisana została 15 listopada 2018 roku. Obejmuje budowę zachodniego odcinka II linii metra od torów odstawczych za stacją C6 Księcia Janusza do stacji C4 Powstańców Śląskich. Wartość kontraktu to prawie miliard złotych. Wykonawca zadeklarował realizację prac w ciągu 36 miesięcy, co oznacza, że budowa zakończy się w IV kwartale 2021 roku.

W kierunku zachodnim powstanie ok. 2 km trasy. Planowane stacje to: Ulrychów (C05) pod ul. Górczewską w rejonie ul. Białowiejskiej i C.H. Wola Park oraz Powstańców Śląskich (C04) pod ul. Górczewską w rejonie skrzyżowania z ul. Powstańców Śląskich.

Dojazd ze stacji Powstańców Śląskich (C04) na ul. Świętokrzyską potrwa ok. 14 minut. Odcinek II linii metra z Woli na Bemowo liczy sobie 2 km długości. Składają się na niego dwie stacje, dwa odcinki szlakowe, tory odstawcze i manewrowe wraz ze stanowiskami do obsługi pociągów i drobnych napraw za stacją C04, dwie wentylatornie szlakowe oraz komora demontażowa dla tarcz przy stacji C06.   Łącznie do wydrążenia przewidziano 2664 m tunelu z główką szyny znajdującą się średnio ok. 14 m pod ziemią.

Wykonawcą tej inwestycji jest konsorcjum firm Gülermak Ağir Sanayi İnşaat ve Taahhüt A.Ş. (lider) i Astaldi S.p.A. Wykonawca na zrealizowanie inwestycji wartej 959 249 940,00 zł ma czas do listopada 2021 roku. Drugi etap budowy odcinka zachodniego jest częścią projektu „Budowa II linii metra wraz z zakupem taboru – etap III”, który jest współfinansowany przez Unię Europejską z Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020. Dla projektu o wartości 3 564 536 216,00 zł uzyskano dofinansowanie unijne w wysokości 1 952 151 513,23 zł.