Dziś, 4 września, pociągi na linii metra M2 kursowały już – jeszcze bez pasażerów – na całej trasie. Trasa została wydłużona o stacje Szwedzka, Targówek Mieszkaniowy i Trocka, których budowa zakończyła się 10 maja.
4 września, pociągi kursujące na II linii metra jeżdżą już w tzw. pełnej pętli, tj. od stacji Rondo Daszyńskiego do przystanku Trocka. Dla pasażerów podziemnej kolei zmiany te nie są odczuwalne. Składy kursują według swojego standardowego rozkładu jazdy i wyznaczonej w nim częstotliwości.
Różnicy na razie doświadczają jedynie maszyniści. Ci po opuszczeniu przez pasażerów pociągu na stacji Dworzec Wileński kontynuują jazdę – z zatrzymaniami na podziemnych przystankach Szwedzka i Targówek Mieszkaniowy – aż do stacji Trocka. Za nią, w komorze torów odstawczych, zmieniają kierunek jazdy i ruszają w trasę do Ronda Daszyńskiego. Pierwszych pasażerów zabierają jednak dopiero ze stacji Dworzec Wileński.
Jazdy są kolejnym elementem szkolenia maszynistów przed uruchomieniem wschodniego odcinka linii M2. Służą także ostatnim korektom rozkładu jazdy i planowanej częstotliwości kursowania linii.
Stacje Szwedzka, Targówek Mieszkaniowy i Trocka, wchodzące w skład wschodniego odcinka II linii metra zostały już odebrane. Posiadają również pozytywne opinie kontroli Państwowej Staży Pożarnej i Sanepidu. Przejazdy z pasażerami będą mogły zostać uruchomione po otrzymaniu pozwolenia na użytkowanie wydawanego przez Wojewódzki Inspektorat Nadzoru Budowlanego.



