W miniony weekend, pod Kopą Cwila odbyła się 25 jubileuszowa edycja Dni Ursynowa – największej imprezy plenerowej organizowanej w dzielnicy Ursynów. Wśród wystawców, tradycyjnie pojawiło się Metro Warszawskie prezentując swoje stoisko. Dla najmłodszych przygotowaliśmy mnóstwo atrakcji miedzy innymi konkursy z nagrodami, w których wygrać można było gadżety z logo Spółki, a żywa maskotka firmowa  – „Krecik” rozdawała wiatraczki, balony i chorągiewki. Nie zabrakło również merytorycznych informacji dotyczących rozbudowy metra dla wszystkich zainteresowanych. Pracownicy Spółki informowali o planowanym przebiegu linii metra M3 w praskiej części Warszawy oraz o kolejnym etapie rozbudowy odcinka zachodniego II linii metra, Projekcie 3+Karolin.

Dużym zainteresowaniem cieszyła się również dobiegająca końca inwestycja budowy drugiego etapu odcinka zachodniego i wschodniego-północnego metra w Warszawie.

Na styku Woli i Bemowa powstaje najkrótszy odcinek linii M2. Składa się on z nieco ponad dwóch i pół kilometra tuneli oraz dwóch stacji: C05 „Ulrychów” – położonej w ciągu ul. Górczewskiej i C04 „Bemowo” zlokalizowanej w pobliżu skrzyżowania ulic Górczewskiej i Powstańców Śląskich. Za stacją C04 będą się znajdować tory odstawcze dla pociągów metra. Wykonawcą tej inwestycji jest konsorcjum firm Gülermak Ağir Sanayi İnşaat ve Taahhüt A.Ş. (lider) i Astaldi S.p.A. Wykonawca otrzyma za zrealizowanie inwestycji 959 249 940,00 zł. Drugi etap budowy odcinka zachodniego jest częścią projektu „Budowa II linii metra wraz z zakupem taboru – etap III”, który jest współfinansowany przez Unię Europejską z Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020. Dla projektu o wartości 3 564 536 216,00 zł uzyskano dofinansowanie unijne w wysokości 1 952 151 513,23 zł.

Na północno-wschodnim odcinku metra powstają trzy stacje: C19 „Zacisze” pod ul. Figara w pobliżu skrzyżowania z ul. Codzienną, C20 „Kondratowicza” przy skrzyżowaniu ulicy Malborskiej i Kondratowicza oraz C21 „Bródno” przy skrzyżowaniu ulicy Kondratowicza i Rembielińskiej. Połączą je ponad cztery kilometry torowiska. Za ostatnią stacją powstaje również komora torów odstawczych, która będzie służyła do zawracania i postoju pociągów. Wybudowane będą też trzy wentylatornie. Wykonawca, konsorcjum firm Astaldi i Gulermak, otrzyma za zrealizowanie inwestycji 1 397 895 000 zł. Dokończenie odcinka wschodniego-północnego jest częścią projektu „Budowa II linii metra wraz z zakupem taboru – etap III”, który jest współfinansowany przez Unię Europejską z Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020. Dla projektu o wartości 3 564 536 216,00 zł przyznano dofinansowanie unijne w wysokości 1 952 151 513,23 zł.

Dla zainteresowanych inwestycją przygotowane zostały materiały informacyjne, broszury i ulotki.

Wszystkim, którzy odwiedzili nasze stoisko serdecznie dziękujemy.